דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האקדמיה - של האונה השמאלית 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 3681 פעמים ]

מתברר שבאוניברסיטאות בארץ, רק בעלי האונה השמאלית המפותחת במוח, הם מועמדים לגיטימיים לקידום ולקבלת מלגות מחקר.

מרצה ימני, מבריק ומצליח – נפסל, נדחק החוצה, בשל פגם מולד באונה הימנית או בשל דעות לאומיות שלא תואמות את האג'נדה השמאלית. 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר 

הגיע העת – לטלטל את האקדמיה, את האוניברסיטאות, לעשות רפורמה לא רק בתכנים אלא גם ואולי בעיקר בתפיסה הלאומית, שהאוניברסיטאות שייכות למדינה, לכל העם ולא רק למיליה השמאלני, שמנסה לאמץ לעצמו את כל החכמה, האינטליגנציה והרעיונות האוניברסאליים – המובילים אותם לשים את המדינה, קידומה שאיפותיה ובטחונה במקום בשני או השלישי.

בושה לאינטליגנציה.

מרצה צעיר, מצליח, שקיבל מרב הקולות במשוב הסטודנטים, סיים דוקטורט בפילוסופיה בהצטיינות – קיבל הודעה מהפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ירושלים, שלא ימשיך בהוראה בשנה הבאה.

המדובר בד"ר לפילוסופיה, רן ברץ, אשר מגרעותיו העיקריות הן, גר בישוב קדומים, פעיל בקבוצות ימין, כותב מאמרים ברוח לאומית, לא מעורה במיליה השמאלני של האינטליגנציה האוניברסיטאית בירושלים.

הנימוקים לפיטורין או אי המשך ההוראה, חוסר תקן אקדמי (נימוק פורמלי) – הנימוק העיקרי בעל דעות ימניות.

סטודנטים מהפקולטה המשתייכים לכל הזרמים, מתארגנים למאבק סטודנטיאלי ציבורי, להמשך העסקתו ובעיקר המשך פעילותו האקדמאית.

מסקנה – ניקוד גבוה לסטודנטים וציון נכשל להנהלת הפקולטה והאוניברסיטה.

בהזדמנות זו – ברצוני להזכיר נשכחות. בקדנציה הראשונה של ביבי נתניהו, כראש ממשלה, הוזמן להרצות באוניברסיטה. מספר לא מבוטל של פרופסורים ומרצים חתמו על עצומה למנוע את הגעתו של ראש הממשלה – בשל דעותיו הפוליטיות. בראש הרשימה הופיע שמו של פרופ' מוטה קרמניצר, שהיה מועמד כשופט לבית המשפט העליון וכיהן גם כנשיא מועצת העיתונות.

באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, פוטר לא מכבר מרצה מכובד, על שהעז להביע את דעתו בנושא קשר חד מיני שלא היה בדיוק לטעמו.

באותה אוניברסיטה – מרצה פרופ' גורדון, איש שהוא שמאלה מהשמאל משמיץ ומסית נגד המדינה, מוסדותיה וממשלתה, משת"פ של שונאי ישראל ואלה הקוראים להחרימה ואף נציג של האקדמיה, לא דרש את פיטורו.

באוניברסיטת תל-אביב – התארגנה עצומה כנגד אל"מ מהפרקליטות הצבאית, מרצה לדיני צבא ומשפט בינלאומי, למנוע את העסקתה והרצאותיה, בנימוק החזק והמשכנע שהיא, יעצה לצה"ל ולרמטכ"ל במבצע "עופרת יצוקה" – ואולי אפילו הרחיקה לכת בכך שגם אישרה את פעילות צה"ל הלגיטימיות במלחמה במחבלים – דבר שלא היה לרוחם, של כמה מרצים מהשמאל.

אומנים, במאים, סופרים, מהשמאל הישראלי המופיעים בעולם, לא מתביישים לתקוף את ישראל וממשלתה, מעל כל במה שניתנת להם בעולם, וכל זאת תחת המסווה המזויף ומעורר הדחייה של חופש אקדמי. כמובן שלפי פרשנותם מדובר בחופש אקדמי, המתאים לאג'נדה של השמאל ולפעמים לשמאל הקיצוני יותר, שגם אנשי שמאל נעורים וחכמים נרתעים ממנו, אבל לא עושים כלום בנושא זה.

כל התחום הזה של חופש אקדמי, המטריה האקדמית, חופש הדיבור והיצירה, צריך לעבור רוויזיה וטלטלה רצינית.

להבהיר – לא לצמצם את חופש הדיבור והיצירה, אבל בהחלט בנסיבות מסוימות הפוגעות במדינה, ניתן ואפשר לרסן אותו.

יש הבדל בין גוף פרטי או אדם פרטי – היוצא חוצף נגד המדינה, לבין נציג של גוף ציבורי, אוניברסיטה, תיאטרון או עמותה, הנתמכת בכסף ציבורי, ממשלתי, שמרשה לעצמו, להסית להדיח ולהשמיץ את המדינה ומוסדותיה.

תפקידו של שר החינוך – וממשלת ישראל להתערב בנושא ולעשות סדר, כדי שמשמיץ המדינה, ללא התחשבות במעמדו האקדמי, לא יוכל ליהנות משני העולמות גם לקבל כסף מהמדינה וגם לירוק לה בפרצוף בארץ ובחו"ל.

ואולי כדאי לקחת דוגמא – מהנשיא אובמה, שהמליץ למנות לבית המשפט העליון בארה"ב את המשפטנית היהודייה, אלנה קייגן, שטענו נגדה שהיא בעלת דעות שמאלניות. יתירה מכך, הגברת העזה להצהיר שהיא ממעריציו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' אהרון ברק.

וועדת המשפט של הסינט – אישרה ברוב דעות את המינוי ועתה צריך הסינט לאשר אותו, כשהסיכויים טובים ביותר לקבלת המינוי בהמלצת הנשיא אובמה.

עם המינוי הזה – יהיו בבית המשפט העליון של ארה"ב 3 נשים ושלושה יהודים מתוך הרכב של 9 שופטים. לישראל – יש מה ללמוד מארה"ב. 
 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב